Kevin Harrington från Shark Tanks marknadsför cannabisprodukter

Publicerad:
Kevin Harrington
Kevin Harrington, en av de ursprungliga hajarna från "Shark Tank".

Den berömda entreprenören Kevin Harrington, som var en av de ursprungliga hajarna på ABC:s ”Shark Tank” och skaparen av varumärket ”As Seen on TV”, har varit involverad i cannabisindustrin i några år nu och fungerar som strategisk rådgivare och varumärkesambassadör för investeringsbolaget Cannapreneur Partners och dess portföljföretag.

Harrington, som personligen investerar i företaget, hjälper till att styra verksamheten genom kategorin konsumentförpackade varor. Han ansvarar också för att identifiera potentiella investeringsmål, en talang som han är känd för.

”Cannabis är en växande bransch, det är väldigt spännande för en investerare, och för en entreprenör som jag själv”, förklarade Harrington under en exklusiv intervju. ”När jag tittar på hela branschen ser jag att cannabis är en problemlösande typ av produkt. Och jag är i branschen för att lösa problem, som du vet.”

Och han tillade, ”Jag har varit involverad i nästan alla branscher, hushållsartiklar, hårdvara, fitness, golf, fiske, leksaker, skönhet, du vet, jag kan bara fortsätta… Så jag tror att det detta har gett mig är en enorm relation med tillverkare över hela världen. Produkter måste tillverkas, de måste konstrueras, utvecklas… allt detta är mycket viktigt för att kunna göra en produkt av god kvalitet med mycket låg avkastning och problem och till rätt pris, så att du kan göra marginal och vara lönsam.”

Kunskap och skalning, fortsatte han, är viktiga element för kommersiell framgång.

Många av Harringtons satsningar förlitar sig på traditionella medier, TV, tidningsannonser etc. för att få ut sina produkter till människor. Men cannabis kan för det mesta inte annonseras på samma sätt.

”När vi tittar på cannabisindustrin finns det svartlistade produkter för Facebook och Instagram, etc. Så vi har faktiskt också investerat i ett annonsnätverk som är för till för svartlistade produkter”, sade han. ”Detta har varit en stor utmaning för många företag.”

”Jag tror att fler och fler slags cannabisprodukter så småningom kommer att hitta sin väg in i mainstream media”, fortsatte han. När vi börjar marknadsföra några av de svartlistade produkterna kommer vi att bryta ny mark och det kan öppna ögonen på några av de andra där ute.

”När fler stater legaliserar tror jag att den federala situationen också kommer att förändras. Så jag tror bara att det är de människor som kommer in på bottenvåningen nu som bildar relationerna och distributionsnätverket. Detta är en chans för oss att lära, bilda kontakter och plantera många frön. Och ja, vi kommer också att bygga några företag och tjäna lite pengar på vägen.”

Senast ändrad:

Taggar Annons Cannabisprodukt Cannapreneur Partners Kevin Harrington Shark Tank

Källa benzinga.com

Annons

THCH vape Sverige

I rampljuset

Relaterade artiklar

Utvalda